Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

19.12.2021

-

 هشتگ  «شکنجه شدم»  واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به سخنان وقیحانه غریب آبادی...

کاربران شبکه های اجتماعی با هشتک شکنجه شدم پاسخ خشم آلود خود را به دبیر ستاد حقوق «جمهوری اسلامی» که شکنجه مخالفان را دروغ خوانده و گفته بود هرکس ادعای شکنجه شدن دارد به ما مراجعه کند، دادند.
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰، غریب آبادی رئیس ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به تصویب شصت و هشتمین قطعنامه نقض حقوق بشر ایران توسط سازمان ملل، این قطعنامه را مبتنی بر اقدامات سیاسی خواند و گفت جمهوری اسلامی تحت تاثیر این اقدامات قرار نمی گیرد. بدنبال این سخنان وقیحانه، کاربران فضای مجازی با هشتک «شکنجه شدم» پاسخ لازم را به این کارگزار حکومتی دادند.
غریب‌آبادی در رابطه با اعدامهای روز افزون، اعدام را حق حکومت دانست و گفت: «باید میان اعدام و قصاص تفاوت قائل شد؛ چرا که اعدام حق حکومت است، اما قصاص حق اولیاء دم است.» وی همچنین با تایید اعدام کودکان زیر ۱۸ سال گفت: «اگر فردی زیر ۱۸ سال جرمی را مرتکب شود که مجازات آن اعدام باشد، چنین مجازاتی غیرقانونی نیست و مغایرتی هم با تعهدات بین‌المللی ما ندارد.»
غریب آبادی پیرامون شکنجه در نظام «جمهوری اسلامی» گفت: «بارها گفته‌ایم که هر کس ادعای شکنجه شدن دارد به مراجع پیش‌بینی شده در نظام قضایی و ستاد حقوق بشر مراجعه کند و ما به جدیت موضوع را پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه، حتی گزارشگر به اصطلاح ویژه نیز تاکنون مستنداتی را در اختیار ما برای اثبات ادعا‌های خود ارائه نکرده است.» بدنبال این سخنان، کاربران در فضای مجازی باهشتک #شکنجه_شدم موارد وحشتناک شکنجه توسط ارگانهای جمهوری اسلامی را که از بدو تاسیس تا امروز ادامه داشته یادآور شدند...