Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

19.12.2021

-

 " روز جهانی مهاجران " 

رئیس پارلمان اروپا : مهاجرت جوامع ما را غنی‌تر کرده است ...

گرچه اکثریت قریب به اتفاق مردم همچنان در کشورهای خود زندگی می‌کند و از هر ۳۰ نفر تنها یک نفر مهاجر است اما در پنج دهه گذشته این رقم افزایش یافته است. امسال روز جهانی مهاجران در تاریخ ۱۸ دسامبر در حالی برگزار می‌شود که موضوع مهاجرت بیش از گذشته در کلام سیاستمداران و نامزدهای انتخاباتی شنیده می‌شود و در کارزارهای انتخاباتی اروپایی موضوع مهاجرت همواره یک موضوع مهم است.
حدود ۲۸۱ میلیون مهاجر بین‌المللی در جهان در سال ۲۰۲۰ وجود داشت که بیش از سه برابر شمار تخمین زده مهاجران در سال ۱۹۷۰ است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ مشترکی با کمیسیون اروپا به مناسبت روز مهاجران گفت: «جست‌وجو برای فرصت‌های بهتر، تداوم درگیری‌های خشونت آمیز و آزار و اذیت و همچنین تاثیرات نامطلوب و فزاینده تغییرات آب‌ و هوایی همچنان به‌عنوان محرک‌های مهم مهاجرت شناخته می‌شوند.»
برخلاف تصور برخی، مهاجران نقشی حیاتی در اقتصاد جهانی دارند. به همین دلیل است که امسال روز جهانی مهاجران بر کمک حیاتی این گروه با دانش، شبکه‌ها و مهارت‌هایشان برای ایجاد جوامع قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر متمرکز است. مطالعات نشان می‌دهد که مهاجران هم در کشورهایی که از آن آمده‌اند و هم در کشورهایی که به آنجا مهاجرت می‌کنند، رشد و نوآوری را به ارمغان می‌آورند.
پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد در اکثر کشورهای غربی به این معنی است که آن‌ها باید برای تقویت و حفظ رشد اقتصادی خود به مهاجران تکیه کنند. علاوه بر این، اقتصادهای پیشرفته و پویا به کارگران مهاجر نیاز دارند. کشورهای مبدا در عین حال نیز از مهاجرت سود فراوانی می‌برند. وجوه نقدی ارسال شده از سوی مهاجران به کشورهای مبدا بیش از سه برابر حجم کمک‌های رسمی توسعه‌ای است که به کشورهای در حال توسعه ارائه می‌شود. در زمانه‌ای که بیگانه‌هراسی در حال افزایش است اما قاره اروپا همیشه یکی از نقاط مهاجرپذیر بوده است. گرچه برخی از کشورها در این قاره با «مهاجرت ستیزی» شناخته می‌شوند و راست افراطی در کارزارهای انتخاباتی خواهان حذف مهاجران شده‌اند. ...