Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

19.12.2021

-

عفو بین‌الملل : 
دفاع دبیر ستاد حقوق بشر ایران از اعدام کودکان منزجرکننده است

 عفو بین‌الملل در واکنش به اظهارات اخیر دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در دفاع از اعدام افراد زیر ۱۸ سال، ممنوعیت استفاده از این مجازات در مورد کودکان را «مطلق» و «بی‌قید و شرط» عنوان کرده و حرف‌های کاظم غریب‌آبادی در دفاع از اعدام کودکان را «منزجرکننده» خوانده است.
کاظم غریب‌آبادی،‌ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران، روز شنبه، ۲۶ آذر در پی تصویب قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران از سوی سازمان ملل متحد در خصوص مجازات اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال، تعداد این نوع اعدام در ایران را «انگشت‌شمار» خوانده و گفته بود «هیچ تعهد بین‌المللی الزام‌آوری وجود ندارد که افراد زیر ۱۸ سال مجازات اعدام دریافت نکنند».
عفو بین‌الملل هم‌چنین در واکنش به بخش دیگری از اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی که قصاص را «حق اولیای دم» خوانده، گفته است این مجازات از اساس «ناعادلانه»، «بی‌رحمانه» و «غیرانسانی» است و اقدام نظام قضایی ایران در «دخیل کردن خانواده مقتول در روند کشتن یک انسان دیگر» را اشتباه دانسته است.
دفاع دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران از اعدام کودکان در حالی مطرح شده است که جمهوری اسلامی ایران «ممنوعیت مطلق» مجازات اعدام علیه کسانی که در زمان وقوع جرم کودک بوده‌اند را طبق میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک، تصویب کرده است...