Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

18.12.2021

-

 امام جماعت یکی از روستاهای شهرستان چالدران توسط نیروهای سپاه پاسداران به زور از روستا اخراج شد...

هه‌نگاو: در ادامه فشار‌های نهادهای امنیتی به فعالین اهل سنت در شهرهای مختلف كُردستان، امام جماعت یکی از روستاهای شهرستان چالدران توسط نیروهای سپاه پاسداران به زور از روستا اخراج شد.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۱)، ملا جمال پناهی امام جماعت روستای سگریک (سه گرا) از توابع شهرستان چالدران به دلیل فشارهای مستمر سپاه پاسداران از روستا اخراج و وی ناچار به ترک این روستا شد.
به گفته یک منبع مطلع از چالدران، نیروهای سپاه پاسداران طی ماه گذشته فشارهای خود را بر این روحانی كُرد افزایش داده و خواهان همکاری وی با این نهاد امنیتی شده بودند که پس از آنکه ملا جمال پناهی حاضر به همکاری با آنها نشده وی را از روستا اخراج کرده‌اند.
روستای سگریک یکی از روستاهایی است که ساکنین آن را شهروندان کُرد سنی مذهب تشکیل می‌دهند. 
شایان ذکر است که ملا جمال پناهی اهل ارومیه بوده و طی سه سال گذشته در روستای سگریک به عنوان امام جماعت این روستا فعالیت داشته است و مردم و بچه‌های روستا  ارتباط بسیار دوستانه و گرمی با وی داشته‌اند.