Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

05.06.2024

-

 زندان‌های ایران مکان‌هایی پر از رنج بی‌پایان هستند!!!

در سال ۲۰۱۵، مجمع عمومی سازمان ملل قوانین ماندلا را به عنوان استانداردهای حداقلی جهانی برای رفتار با زندانیان تصویب کرد، اما این قوانین در زندان های ایران نقض شده و بر خلاف استاندارهای حداقلی این قانون با زندانیان رفتار میشود. در گزارش پیش‌رو تعدادی از زندانیان فعلی و سابق زندان های اوین، رجایی شهر، وکیل‌آباد مشهد، قزل‌حصار کرج، قرچک ورامین و عادل‌آباد شیراز به تشریح این نواقض در زندانهای فوق پرداخته اند.
افراد زندانی به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران می‌گویند که سوءاستفاده از قدرت شایع است. ما به رحمت مسئولان زندان ها واگذار شده‌ایم. زندان‌های ایران مکان‌های وحشتناکی هستند که در آن‌ها سوءاستفاده و غفلت رایج است. این گزارش بر اساس شهادت‌های افراد زندانی سابق و فعلی در ایران است. گفتگوها بین این افراد و مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسائل شدید و سیستماتیکی را فاش می‌کنند که برخلاف تعهدات بین‌المللی حقوق بشری ایران و همچنین استانداردهای حداقلی مورد توافق جهانی برای رفتار با زندانیان است.
این تحقیق به دلیل نبود گزارش‌های کافی در مورد شرایط زندان‌ها که احتمالاً ناشی از محدودیت‌های موجود در گزارش‌دهی و چالش‌های بزرگی که ناظران شخص ثالث در دسترسی مستقیم به تأسیسات زندان با آن‌ها مواجه هستند، آغاز شد.