Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

25.06.2024

-

 ۱۶۰ نماینده پارلمان و حدود ۳۵۰ نماینده مجالس ایالتی آلمان بیانیه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت این کشور خواسته شده سیاستی سخت‌گیرانه‌تر در قبال ایران در پیش گیرد. خواست این نمایندگان از جمله قرار دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی و "تحریم علیه رژیم ستمگر ایران" هستند.  

این بیانیه روز دوشنبه چهار تیر (۲۴ ژوئن) و با عنوان "آزادی و مقاومت در ایران تضمین کننده صلح و امنیت در جهان است" منتشر شده  است. نمایندگان أحزاب مختلف پارلمان آلمان بر این باورند که "برای رسیدن به ایرانی دمکراتیک و سکولار باید از مقاومتمردم در برابر جمهوری اسلامی دفاع کرد". از جمله مبتکران این بیانیه ریتا زوسموت، رئیس سابق پارلمان آلمان (بوندستاگ)،  هورست تلتشیک، مشاور آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین این کشور و رئیس سابق کنفرانس امنیتی مونیخ و پروفسور کریستوف دگنهارت، حقوقدان قانون اساسی هستند. این ابتکار همچنین توسط کمیته "ایران آزاد" حمایت می‌شود که شنبه آینده (۲۹ ژوئیه) در برلین اعلام تظاهرات کره، تظاهراتی که قرار است به یک تجمع اعتراضی محوری برای ایرانیان تبعیدی تبدیل شود. از جمله اعضای این کمیته کریستینا-ماریا بامل، مدیر کلیسای انجیلی برلین-براندنبورگ، و کاترین بورنمولر، رئیس افتخاری انجمن بین‌المللی حقوق بشر هستند.