Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

21.06.2024

-

منابع حقوق بشری از محکوم شدن ۵ شهروند نوکیش مسیحی ایرانی به بیش از ٢۵ سال  حبس خبر داده‌اند. 

 

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو در گزارشی نوشت: «اخیراً با حکم دادگاه انقلاب اهواز حمید افضلی به ۱۰ سال حبس، نصرالله موسوی، بیژن قلی‌زاده و ایمان صالحی، هر کدام به ۵ سال زندان و ظهراب شهبازی، به ۹ ماه حبس و در مجموع، این پنج شهروند نوکیش مسیحی به ٢۵ سال و ٩ ماه زندان محکوم شده‌اند.»  نهادهای امنیتی تا کنون درباره اتهامات انتسابی به این ۵ شهروند اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. 
 علاوه بر این، دادگاه انقلاب اهواز به تازگی یک نوکیش مسیحی ساکن ایذه به نام یاسین موسوی را به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم کرده است. اتهام‌های منتسب به او از جمله "عضویت در دسته یا جمعیت‌هایی با هدف برهم زدن امنیت" و "تبلیغ علیه حکومت از طریق ترویج مسیحیت" عنوان شده است.  موسوی در جریان اعتراضات "زن، زندگی، آزادی" در سال ۱۴۰۱ در ایذه بازداشت شد. آژانس خبری مسیحیان ایران با نام محبت‌نیوز، نوشت یاسین موسوی، سوم دی‌ ۱۴۰۲، همراه با جمعی از نوکیشان مسیحی توسط نیروهای اداره اطلاعات در شهر ایذه بازداشت و پس از ٢٠ روز به زندان شیبان اهواز منتقل شد. این معترض چندی بعد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.