Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

01.02.2024

-

 چندین نهاد بین‌المللی موسیقی خواستار ‌آزادی توماج صالحی شدند ...

چندین سازمان‌ و گروه‌ بین‌المللی حوزه موسیقی و هنر در حمایت از توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، در بیانیه‌ای مشترک از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند او را "فورا و بدون قید و شرط" آزاد کنند.
سازمان‌های بین‌المللی "فری میوز" (Freemuse) در زمینه آزادی هنر، سازمان "سیف میوز" (Safemuse) حامی هنرمندان در معرض خطر، فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان (FIM) و اتحادیه آهنگسازان و ترانه‌سرایان اروپا (ECSA) نسبت به ربودن و بازداشت مجدد توماج صالحی که با خشونت بسیار همراه بوده و همچنین اتهامات جدیدی که به او زده شده است، اعتراض کرده‌اند. آنها گفته‌اند که "ربایش همراه با خشونت و ضرب و شتم" او منجر به "ایجاد جراحاتی شده" و هشدار داده‌اند که جان توماج در خطر است. بیانیه با اشاره به تعهدات جمهوری اسلامی در زمینه "احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی"، مقام‌های حکومت ایران را به گزارش گزارشگران ویژه سازمان ملل و یونسکو "در خصوص محکومیت‌شان در نقض حقوق آزادی هنرمندان" ارجاع داده است.