Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

01.02.2024

-

 بازرسان اسرائیلی : حماس به طور سیستماتیک خشونت جنسی را برنامه‌ریزی کرده بود ...

میریت بن مایور، کمیسر عالی ریاست پلیس اسرائیل، که از ابتدا در تحقیق در زمینه خشونت‌های اعمال شده حماس در حمله ۷ اکتبر شرکت داشته است، روز پنجشنبه (۱۲ بهمن) در مراسمی در وزارت خارجه آلمان در برلین گفت: «مسئله بر سر جنایت علیه بشریت است.»
خانم مایور از یک "قتل‌عام وحشتناک" سخن راند و گفت اما یک چیز به ویژه در طول تحقیقات به طور فزاینده‌ای روشن شد: «خشونت جنسی به طور سیستماتیک و با دقت به عنوان بخشی از حمله [حماس] برنامه‌ریزی شده بود.» او افزود که در این فاصله شواهد اثباتی پرشماری حاکی از این امر است. این کمیسر ارشد تحقیق می‌گوید: «وقتی شروع به تحقیق کردیم، نمی‌دانستیم که این قتل‌عام تا چه اندازه وحشتناک بوده است. » او و سایر بازرسان از زمان حمله ۷ اکتبر حدود ۱۰۰هزار عکس و فیلم ضبط شده را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد‌ه‌اند، با بازماندگان مصاحبه کرده‌اند و اجساد کشته‌شدگان یا بقایای آن‌ها را بررسی کرده‌اند.
مایور می‌گوید تنها در جشنواره موسیقی نووا حدود ۳۰۰ نفر کشته شدند. اما شمار کشته‌شدگان به اندازه آن خشونتی که بر آن‌ها اعمال شده است، تکان‌دهنده نیست. اجساد بسیاری از زنان برهنه بودند، برخی دیگر فقط با لباس زیرشان، و بسیاری از آنها نشانه‌هایی از تجاوز وحشیانه و سایر آزارهای گسترده، اغلب در ناحیه تناسلی را نشان می‌دادند. شاهدان عینی از زن جوانی خبر دادند که یکی از جنگجویان حماس در حال تجاوز به او از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت. شریل سندبرگ، نویسنده و فعال حقوق زنان آمریکایی در این مراسم وزارت خارجه آلمان در برلین گفت "مرگ هر انسانی یک تراژدی است" و این امر در مورد کشته‌شدگان در اسرائیل و همچنین در نوار غزه که از آن زمان توسط حملات اسرائیل کشته شده‌اند، صدق می‌کند.
اما سندبرگ با توجه به شواهد آشکار، گفت که این شواهد در تناقض با ادعاهای حماس است که می‌گوید جنگجویان آن هیچ ارتباطی با تجاوز جنسی ندارند. او هشدار داد: «ما نباید این جنایات علیه بشریت را فراموش کنیم.» این مدافع حقوق زنان آمریکایی انتقاد خود را متوجه بی‌تفاوتی در جهان نسبت به این جنایت، از جمله در سازمان ملل متحد و سازمان زنان آن کرد.