Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

22.01.2024

-

 بیانیه بیش از ۳۰۰ فعال حقوق زن در محکومیت صدور حکم اعدام ها در ایران...

بیش از سیصد فعال حقوق زن با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با مادران و همسران زندانیان محکوم به اعدام، خواستار لغو اجرای حکم این زندانیان شدند. در این بیانیه آمده است، هیچ دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره ی زندگی را ندارد و یک‌صدا می‌گوییم: اعدام هرگز و برای هیچ‌کس. این فعالان صدور و اجرای حکم اعدام توسط مراجع قضایی را ناعادلانه عنوان کردند. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از سیصد فعال حقوق زن با انتشار بیانیه ای صدور و اجرای حکم اعدام توسط مراجع قضایی را محکوم کردند.
متن کامل این بیانیه عینا در ادامه می آید: “در صدور حکم اعدام، هرگز عدالتی در کار نیست. نه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و نه هیچ دستگاه قضایی دیگری صلاحیت تصمیم‌گیری درباره‌ی زندگی، این اسم رمز مبارزه‌‌ی ما را ندارد. با این‌حال، گذر نمی‌کنیم از این‌که احکام اعدام ستم‌دیدگان با چه شتاب و بی‌دقتی صادر و بعد اجرا می‌شوند. گذر نمی‌کنیم از این حقیقت که غالب آن‌ها که اکنون با خطر اجرای حکم اعدام مواجه‌اند، به طبقات فرودست، به ملیت‌های تحت‌ ستم، به جمعیت مهاجران و کودک‌همسرانی تعلق دارند که نه به وکیل دسترسی پیدا می‌کنند و نه به بدیهی‌ترین حقوق یک متهم طی روند دادرسی.