Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

15.11.2023

-

 جامعه بین‌المللی بهاییان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، سرکوب سیستماتیک بهاییان که از سال ۱۳۵۷ آغاز شده در یک سال اخیر تشدید شده است.

در این بیانیه آمده است که در هفته گذشته حداقل ۱۹ شهروند بهایی در خانه‌هایشان در شهرهای همدان و کرج دستگیر شدند. ۱۰ بهایی دیگر نیز ماه گذشته در شهر اصفهان دستگیر شدند که همه آنها زن بودند. جامعه بهاییان می‌گوید، در ماه گذشته مجموعا ۳۲ بهایی در سراسر ایران دستگیر شده‌اند.

در میان کسانی که منازلشان در همدان مورد هجوم ماموران امنیتی قرار گرفته، پنج زن ۷۰ تا ۹۰ ساله هستند که یکی از آنها دچار بیماری آلزایمر است. دو نفر دیگر از این زنان نیز همسران‌شان در ماه‌های ابتدایی پس از انقلاب اسلامی اعدام شدند.جامعه بهاییان می‌گوید: «آخرین دستگیری‌ها و تفتیش خانه‌ها، نگرانی‌های فزاینده را درباره تشدید سرکوب جامعه تحت آزار بهاییان از سوی دولت ایران، تأیید می‌کند.» این نهاد روز سه‌شنبه ۱۴ نوامبر به خبرگزاری فرانسه گفت، بازداشت‌شدگان اخیر همچنان در زندان هستند، به جز دو زن در اصفهان که به قید وثیقه آزاد شده‌اند. براساس بیانیه این نهاد دستگیرشدگان اجازه ندارند با خانواده‌هایشان ملاقات کنند و بسیاری نیز طی بازداشت به بیمارستان فرستاده شده‌اند. دلیل انتقال این افراد به بیمارستان معلوم نیست.

خبر از دویچه وله آلمان/DW