Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

23.12.2022

-

 زلنسکی در کنگره آمریکا: ایران متحد نسل‌کشی روسیه است...

۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

رئیس جمهور اوکراین در سفر به واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار کرد. ولودیمیر زلنسکی در کنگره آمریکا ایران را "متحد نسل‌کشی روسیه" دانست و ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را "کمک یک تروریست به تروریست دیگر" توصیف کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سفر به ایالات متحده پس از دیدار با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، طی سخنرانی در کنگره این کشور از معامله پهپادی ایران و روسیه انتقاد کرد.

زلنسکی روز چهارشنبه ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) در کنگره آمریکا گفت، اوکراین هرگز تسلیم نخواهد شد. او ارسال پهپاد از ایران به روسیه را "کمک یک تروریست به یک تروریست دیگر" توصیف کرد: «یک تروریست، تروریست دیگری را یاری می‌دهد و ما آنها را باید متوقف کنیم. وگرنه در آینده آنها به سایر متحدان شما حمله خواهند کرد.»

رئیس جمهور اوکراین افزود: «اگر موشک‌های روسیه به ما حمله کنند، تمام تلاش خود را برای محافظت از خود انجام می‌دهیم. اگر آنها با پهپادهای ایرانی به ما حمله کنند و مردم ما مجبور شوند در شب کریسمس به پناهگاه‌ها بروند، باز هم کریسمس را در تاریکی جشن خواهند گرفت...

VOA صدای آمریکا