Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

03.10.2024

-

آقای ولی‌ الله قدمیان، شهروند بهائی از رسیدگی پزشکی در زندان محروم است...

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ولی‌ الله قدمیان، شهروند بهائی محبوس در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای قدمیان ۶۷ ساله که از بیماری ریوی در زندان رنج میبرد، مدت زیادی با علایم سرماخوردگی، تب و لرز در زندان مواجه بوده و در این مدت مسئولان بهداری تنها به تجویز آنتی بیوتیک برای وی بسنده کرده اند. با بدتر شدن شرایط و وخامت حال وی به دستور پزشک زندان با انجام آزمایش مشخص شد که او از ناحیه ریه دچار آسیب شده و نیاز به درمان تخصصی دارد.”

این منبع مطلع افزود: “او اخیراً برای معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل کارشکنی‌های مسئولان مربوطه، از جمله عدم تأیید عکس‌برداری از ریه در برگه زندانی، انتقال وی به بیمارستان با تأخیر انجام شد. زمانی که به بیمارستان رسید، به دلیل نبود پزشک متخصص، از بستری شدن آقای قدمیان جلوگیری شد. در نتیجه، او بدون دریافت خدمات پزشکی به زندان بازگردانده شد، در حالی که به مراقبت‌های تخصصی پزشکی نیاز فوری دارد.”