Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

25.09.2024

-

 🔶 محاکمه ۱۰ زن بهائی در اصفهان هم‌زمان با ادعاهای پزشکیان ...

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا بدخش، آرزو سبحانیان، یگانه روح بخش، مژگان شاهرضایی، پرستو حکیم، یگانه آگاهی، بهاره لطفی، شانا شوقی‌فر، نگین خادمی و ندا عمادی، شهروندان بهائی روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر (۲ مهرماه) در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی توکلی برگزار شد. 

به نوشته هرانا، این شهروندان از بابت اتهام انتسابی تبلیغ علیه نظام، با حضور وکلا، به دفاع از خود پرداختند. آنان در بخشی از دفاعیات خود، به آزارهای فیزیکی و کلامی که در جلسات بازجویی روی داده بود اشاره کردند و قاضی دادگاه، از این موضوع "ابراز تعجب و بی‌اطلاعی" کرد. این ۱۰ زن بهائی، در تاریخ اول آبان ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی دو ماه در تاریخ‌های متفاوت با تودیع وثیقه از زندان دولت‌آباد اصفهان آزاد شده بودند. دادگاه این زنان در روزی برگزار شد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نشست سران "میثاق برای آینده" سازمان ملل متحد از "تعامل بر اساس عدالت و صداقت" سخن گفت.