Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

26.08.2024

-

 کمپین دفاع از شریفه محمدی فعال حقوق مدنی، برای لغو حکم اعدام او، نامه‌ای در دفتر سازمان ملل ثبت کرد

کمپین دفاع از شریفه محمدی از ثبت نامه‌ای در دفتر دبیرکل سازمان ملل برای تلاش آنتونیو گوترش در جهت لغو حکم اعدام این فعال کارگری خبر داده است.این کارزار شامگاه شنبه ۳ شهریور در شبکه اجتماعی اکس نوشت تاییدیه‌ای دریافت کرده است که بر اساس آن نامه‌ای که این کارزار به دفتر دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده بود، ثبت شده و در جریان برای اقدام قرار گرفته است.
کمپین دفاع از شریفه محمدی در تشریح محتوای این نامه نوشت: «در این نامه اعتراضی ضمن اشاره به فعالیت‌های مدنی شریفه و واهی بودن اتهام بغی و حکم اعدام، خواهان این شده بودیم که دبیرکل سازمان ملل در اعتراض به این حکم اقدامی کند، زیرا این حکم تنها صدور حکم علیه یک شخص و یک زن نیست بلکه مضافا اعلام جنگ ج.ا [جمهوری اسلامی] ایران علیه تمامی فعالین تشکل‌ها و فعالین مدنی است و به همین علت لازم است دبیرکل سازمان ملل نیز در این قضیه مداخله جدی کند.» پیش‌تر سی‌ و‌ یک سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای حقوق بشر با انتشار  بیانیه‌ای  صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی را محکوم کرده و خواهان لغو این حکم و کلیه اتهام‌های منتسب به این فعال کارگری شدند. امضاکنندگان این بیانیه از زنان مدافع حقوق بشر در سراسر جهان، به‌ویژه در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواسته بودند تا ضمن اعلام همبستگی با شریفه محمدی، خواستار "آزادی بی‌قید و شرط" او شوند.
شریفه محمدی ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به اتهام "بغی"  یا "شورش مسلحانه علیه نظام" به اعدام محکوم شد. این حکم موجی از انزجار ملی  و اعتراض‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است. کمپین دفاع از این کنشگر زندانی که از سوی خانواده‌اش تشکیل شده، همچنین مردم را به امضا برای نجات جان او دعوت کرده است.