Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

15.07.2024

-

 محکومیت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی زندانی به حبس و تبعید...

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) روز یکشنبه ۲۴ تیرماه (۱۴ ژوئيه) از محکومیت زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج به "یک سال حبس و دو سال تبعید" به شهرستان قیدار در زنجان خبر داد.
به گزارش هرانا، این حکم بابت اتهام "تبلیغ علیه نظام" و بر اساس پرونده‌ای که در طول دوران حبس و با شکایت مسئولان زندان علیه احمدی راغب تشکیل شده بود، به صورت غیابی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج صادر شده است. یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی این خبر را تایید کرده و گفته است که احمدی راغب، چندی پیش به یکی از سلول‌های انفرادی زندان منتقل شد و هفته گذشته به محض بازگشت به بند عمومی، حکم جدید به او ابلاغ شد. احمدی راغب روز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، در حالی که قصد حضور در یک تجمع اعتراضی نسبت به مسمومیت دانش‌آموزان را داشت، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او تنها چندی پیشتر در روز ۲۴ بهمن ماه، مشمول عفو و کاهش مجازات عمومی قرار گرفته و از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شده بود.