Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

11.06.2024

-

محکومیت آتنا فرقدانی، کارتونیست به شش سال حبس...

محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی از محکومیت او به شش سال حبس خبر داد. او با انتشار پیامی در شبکه اکس اعلام کرد موکلش از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام "توهین به مقدسات به پنج سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است".  
به نوشته مقیمی "این دادگاه نمایشی به بهانه تعدد جرایم، اشد مجازات را در دو اتهام یادشده در نظر گرفته است". آتنا فرقدانی، نقاش و کارتونیست ۱۷ خرداد سال گذشته به دادسرای اوین احضار و سپس بازداشت شد. محمد مقیمی چند روز بعد با انتشار پیامی در شبکه اکس از "تلاش برای مسموم کردن موکلش" در زندان قرچک خبر داد و نوشت آتنا فرقدانی پس از آگاهی از این موضوع از خوردن غذا امتناع کرده و زمانی که قصد تهیه غذا از بوفه زندان را داشته از سوی چند زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. آتنا فرقدانی در سال ۱۳۹۵ نیز به دلیل کشیدن طرح‌های انتقادی در اوین زندانی شده بود. او سه سال پیش از آن نیز به اتهام "توهین به رهبری" و همچنین دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته‌شدگان عاشورای ۸۸ دستگیر و بعد از دو ماه از زندان آزاد شده بود.