Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

04.05.2024

-

رویا ذاکری معروف به "دختر تبریز" به بیمارستان اعصاب و روان منتقل شد...رویا ذاکری ۳۱ ساله معروف به "دختر تبریز" است. او را با فریادهایش علیه علی خامنه‌ای در زمان اعتراضات "زن‌، زندگی، آزادی" می‌شناسند.

سینا یوسفی، وکیل دادگستری در صفحه اکس (توییتر سابق) با انتشار تصویری از رویا ذاکری، زندانی سیاسی خبر داد که او در ۱۱ فروردین با تصمیم نیروهای امنیتی به بیمارستان اعصاب‌ و روان رازی تبریز منتقل شده است.
یوسفی با اشاره به شباهت این اقدام با دوران شوروی سابق نوشت: «جمهوری اسلامی می‌خواهد از مجازات‌های دوران شوروی سابق برای سرکوب مخالفان استفاده کند.»این وکیل دادگستری با توجه به سابقه‌ای که در سرکوب این‌چنینی مخالفان در ایران وجود دارد، جان رویا ذاکری را در خطر دانسته است.رویا ذاکری ۳۱ ساله معروف به "دختر تبریز" است. او را با فریادهایش علیه علی خامنه‌ای در زمان اعتراضات "زن‌، زندگی، آزادی" می‌شناسند.او پس از انتشار ویدئویی که در آن مستقیما علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی شعار داده بود، بازداشت شد.پیش‌تر او با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند او را "بیمار روانی" جلوه دهند.