Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

26.05.2024

-

محکومیت ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان به 31 سال حبس و تبعید ...

ژینا مدرس‌گرجی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان با اتهام‌های "تشکیل دستە و گروە غیرقانونی با هدف براندازی نظام" به ۱۰ سال حبس تعزیری، "همکاری با گروه‌ها و دول متخاصم" به ۱۰ سال حبس تعزیری و "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این حکم توسط قاضی کرمی در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به وکلای این روزنامه‌نگار ابلاغ شده است. طبق قانون "ادغام و تجمیع احکام"، از مجموع ۲۱ سال حکم صادره، "اشد مجازات" یعنی "۱۰ سال حبس تعزیری همراه با تبعید به زندان همدان" قابل اجرا است.
وکلای این فعال حقوق زنان، اعتراض خود به این "حکم سنگین" را بطور رسمی ثبت کرده‌اند و پرونده برای "بررسی مجدد" به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال خواهد شد. ژینا مدرس‌گرجی شهریور۱۴۰۱ در بحبوحه خیزش "زن، زندگی، آزادی" بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد. این مقدار وثیقه بعدها با تفهیم اتهامات جدید به مبلغ یک میلیارد تومان افزایش یافت.