Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

23.02.2024

-

 هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، و طاهر قدیریان، فعالان زیست محیطی که در زندان اوین به سر میبرند، با نوشتن نامه ای به رئیس قوه قضاییه، اعتراض خود را نسبت به رد درخواست آزادی مشروط خود ابراز کردند.

در این نامه ضمن انتقاد از اعمال تبعیض آمیز میان افراد دو تابعیتی و زندانیان ایرانی توسط دستگاه قضایی کشور، آمده است: شش ماه پیش مراد طاهباز، تنها فرد دو تابعیتی و نفر اول پرونده که به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، به گفته مسئولان کشور در اقدامی انسان دوستانه و با برخورداری از ارفاقات قانونی خوشبختانه آزاد شد. آیا قانونی که ما را محکوم کرده است، هنگام ارفاق و تخفیف تابعیت دوگانه را برتر می داند؟

این چهار فعال محیط زیست به همراه سام رجبی، امیرحسین خالقی، مراد طاهباز و عبدالرضا کوهپایه در سال ۹۸، در پرونده موسوم به فعالان محیط زیست محاکمه و به احکام حبس محکوم شدند. از میان آنها، مراد طاهباز، شهروند دوتابعیتی شهریورماه سال جاری، در جریان تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، از زندان آزاد شد و کشور را ترک کرد.