Translate

Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

02.01.2024

-

 گزارشی از مصادره زمین های شهروندان بهائی در روستای احمدآباد ساری...

روز دوشنبه یازدهم دی ماه، ماموران انتظامی به همراه نیروهای جنگل‌بانی وارد روستای احمدآباد در نزدیکی ساری شدند و دستکم ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهروندان بهائی ساکن این روستا را مصادره کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۲، ده‌ها مامور انتظامی و جهاد کشاورزی با مسدود کردن راه‌های ورودی و خروجی روستا ی احمدآباد، مانع از تردد ساکنان شدند. سپس ماموران دولتی با دستور محمد کریمی، دادستان ساری اقدام به مصادره زمین‌های کشاورزی ساکنین روستا کردند.روستای احمدآباد، در نزدیکی ساری و در استان مازندران قرار دارد که اغلب ساکنان آن را بهائیان تشکیل می‌دهند. یک شهروند بهائی در تماس با هرانا ضمن تایید این گزارش، گفت: “ماموران دستکم ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی بهائیان این روستا را سیم خاردار زده و تصرف کردند. بیست و پنج هکتار از اراضی ضبط شده، زیر کشت گندم بود. طی سالیان متمادی شهروندان بهائی بر روی این زمین‌ها کشاورزی می‌کردند.”