Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

05.12.2023

-

 جامعۀ جهانی بهائی با انتشار بیانیه ای نسبت به تشدید سرکوب بهائیان در ایران، ابراز نگرانی کرد...

 در بیانیه مذکور "یورش به خانه ها"، بازداشت ها، محاکمه ها و محرومیت از حق تحصیل و تدفین، از جمله موارد نقض حقوق شهروندی بهائیان ایران ذکر شده است.در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینکه "یورش های خشن و توهین آمیز به منازل بهائیان، بازداشت ها و محاکمه های ناعادلانه به اتهامات واهی علیه بهائیان افزایش یافته است"، آمده است: محرومیت از تحصیل و سلب حق تدفین، افزایش موارد سرقت دولتی، مصادره اموال و گسترش نفرت پراکنی علیه بهائیان از نگرانی های جامعۀ جهانی بهائی است. تغییرات اخیر در سیاست های حکومتی، موجب تشدید تلاش ها برای فقیر کردن و تضعیف بیشتر بهائیان شده است.

جامعۀ جهانی بهائی در خصوص تفتیش ها و مصادره اموال شهروندان بهائی نوشته است: در حالی که در تفتیش های قبلی معمولاً کتاب های مقدس بهائیان، عکس ها و دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها ضبط می شدند، در تفتیش های اخیر هرگونه وجه نقد موجود و کارت های بانکی، جواهرات شخصی و اقلام با ارزش دیگر، اسناد دارایی و هویتی نیز مصادره شده است.