Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

24.12.2023

-

دستگیری پنج "اسلام‌گرای افراطی" در آلمان و اتریش


نهادهای امنیتی در آلمان در روزهای گذشته نشانه‌هایی از برنامه حمله احتمالی تروریستی به کلیسای جامع شهر کلن توسط یک گروه افراطی اسلام‌گرا کشف کرده‌اند.  بر اساس گزارش رسانه‌ها، این گروه احتمالاً با "دولت اسلامی ولایت خراسان" که شاخه‌ای از شبکه تروریستی داعش است، در ارتباط است. در واکنش به آن، ماموران پلیس آلمان عصر روز شنبه ۲۳ دسامبر (۲ دی) این کلیسا را با سگ‌های مواد یاب بازرسی کردند. به گفته منابع امنیتی، در این بازرسی هیچ ماده منفجره‌ای کشف نشده است. 

 پلیس همچنین اعلام کرده است که همه بازدیدکنندگان کلیسای جامع شهر کلن را در شب کریسمس مورد کنترل و بازرسی قرار خواهد داد. میشائل اسر، رئیس پلیس جنایی شهر کلن، در این زمینه گفت: «با این وجود که نشانه‌ها مربوط به شب سال نو هستند، ما همه تدابیر را اتخاذ کرده‌ایم تا امنیت بازدیدکنندگان کلیسای کلن در شب کریسمس برقرار باشد. ساختمان این کلیسا پس از پایان مراسم شب کریسمس با سگ‌های مواد یاب بازرسی و سپس درهای آن قفل خواهد شد.»