Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

27.11.2023

-

اتهام "تبلیغ علیه نظام " به حسین رونقی به خاطر اظهاراتش در مورد مرگ آرمیتا گراوند...

حسین رونقی، فعال و زندانی سیاسی سابق، روز یک‌شنبه ۵ آذر به دلیل اظهاراتش در مورد مرگ آرمیتا گراوند، دانش‌آموز اهل کرمانشاه و ساکن تهران به دادسرا احضار و تفهیم اتهام شد. این فعال سیاسی با قرار کفالت آزاد گردید. به گفته حسین رونقی، دادیار پرونده اخیر به او گفته است که "آرمیتا گراوند خودش زمین خورده و اظهارات شما، مصداق تشویش اذهان عمومی در شرایط خاص کنونی کشور است."

رونقی ششم آبان امسال پس از جان‌باختن آرمیتا گراوند، در کانال اینستاگرام خود متنی را با این عنوان متشر کرد: "اینک ماییم شناسنامه‌یِ تاریخِ سال‌های سیاه".او در ادامه این متن نوشت: »آرمیتا گراوند، از به ستم کشته‌شدگان توسط پیام‌آوران جهل است. او قربانی قتل‌حکومتی است.»این فعال سیاسی در حساب اکس خود با اشاره به این که وزارت اطلاعات به اظهاراتش واکنش نشان داده و آن را مصداق انتشار کذب و تبلیغ علیه نظام دانسته، تاکید کرد: «تنها راه قطعی برای مشخص‌شدن این‌که چه چیزی "کذب" و چه چیزی "حقیقت" است، این است که فیلم‌های داخل مترو و کابین‌ها، کامل و بدون برش و از زوایای مختلف برای عموم منتشر شود. فقط در آن‌صورت می‌توان من و امثال من که آگاهی از واقعیت در جریان جامعه، حق طبیعی‌مان است را متهم به انتشار مطلب کذب کرد.»رونقی در ادامه نوشت: «تا وقتی رسانه‌های رسمی، به‌طور‌مداوم مشغول انتشار دروغ درباره معارضان و مخالفان هستند و اصل اساسی کاری‌شان انتشار سیستماتیک دروغ است، منطقا نباید به این منابع و جریان اطلاع‌رسانی ذره‌ای اعتماد داشت. »