Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

29.10.2023

-

 پیام های نسرین ستوده و نرگس محمدی درباره :

«قتل حکومتی» آرمیتا گراوند و زهرا رهنورد به حکومت هشدار داد..

نسرین ستوده و نرگس محمدی در پیام‌های جداگانه به «قتل حکومتی» آرمیتا گراوند واکنش نشان دادند. همزمان زهرا رهنورد در پیامی به حکومت هشدار داد که به «جنگ تن به تن با زنان و دختران» ایران پایان دهد.

زهرا رهنورد، استاد پیشین دانشگاه الزهرا که همراه با همسر خود، میرحسین موسوی همچنان در حصر خانگی است، روز یکشنبه در پیامی نوشت: «حاکمان ایران، متوهمانه، تثبیت قدرت خود را در گرو چند وجب پارچه و یک قانون مَن‌درآوردی به‌نام "حجاب اجباری" خلاصه می‌بینند.» او با اشاره به توجیه‌های حکومت درباره جان باختن دختران مخالف حجاب اجباری افزود: «دخترکان معصومی چون کشته‌شدگان جنبش مهسا و اینک در ادامه آن نوجوان دانش‌آموز آرمیتا گراوند را به قربانی در مسلخ معبد خودکامگی می‌کشند و هر بار هم مرگ دخترکان را به گردن فیزیولوژی و سنکوپ و بیماری زمینه‌ای یا خودکشی آنها می‌اندازند.» رهنورد نوشت: «به حاکمان هشدار می‌دهم جنگ تن‌به‌تن با زنان و دختران سرزمین‌مان ایران را پایان دهید و قانون منحوس حجاب اجباری را از فهرست قوانین کشور حذف کنید و گرنه همچون ایام جاهلیتِ زنده به‌گور کردن دختران، داغ ننگ دختر کشی تا ابد، بر پیشانی حکومت‌تان باقی خواهد ماند.»

خبر : ایران اینترنشنال