Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

09.09.2023

-

 تاکید بهاره هدایت بر ضرورت براندازی حکومت در دهمین روز اعتصاب غذا...

بهاره هدایت، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار پیامی بر ادامه اعتصاب غذای خود تاکید کرد و آن را در راستای تحقق اراده جامعه برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دانست.

این فعال سابق دانشجویی در پیام خود که روز ۱۷ شهریور و در نهمین روز اعتصاب غذای او منتشر شده نوشته است: «این اعتصاب برای من به مثابه تجدید عهدی‌ست با وجدان عمومی… نگران من نباشید؛ نگران ایران باشید.»

بهاره هدایت در ادامه نوشته است: «جان من، آزادی‌ام، یا در بند بودنم آن وقتی برایم محل اعتناست که ذیل وجدان عمومی جامعه به تحقق اراده آن برای براندازی حکومت بیفزاید.»خانم هدایت در نامه‌ای که از زندان منتشر کرده نوشته است: «این اعتصاب برای من به مثابه تجدید عهدی‌ست با وجدان عمومی ایرانیان برای آزادی، تجدید عهدی‌ست با قیام مهسا در آستانه‌ سالگردش، و سرخم‌کردنی‌ست در برابر خانواده‌های داغدار و خصوصا رنجوری‌شان از سرکوب‌هایی که این روزها متحمل شده‌اند»این زندانی سیاسی ادامه داده است: «می‌دانم این اعتصاب واقعا ناچیز است در مقابل ناحقیقت‌هایی که اطراف ما را گرفته‌اند و با زور و زنجیر حکومت تمامیت‌خواه می‌خواهند جای حقیقت را بگیرند. از دوستان و آشنایان مشفقی که طی این چند روز اظهار لطف و نگرانی کرده‌اند، سپاسگزارم اما همان طور که در متن دیگری آورده بودم، جان من، آزادی‌ام، یا در بند بودنم آن وقتی برایم محل اعتناست که ذیل وجدان عمومی جامعه به تحقق اراده آن برای براندازی حکومت-حتی شده اندکی- بیفزاید.»بهاره هدایت در ادامه نوشته: « نگران من نباشید؛ نگران ایران باشید. جمهوری‌ اسلامی رفتنی‌ست و رفتنش به کنش سیاسی اندیشیده و مبتنی بر وجدان وابسته است. چه آنکه هر روزی که به عمر این حکومت اضافه می‌شود، معادل کاستن از عمر این ملک و ملت است.»