Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

17.07.2023

-

 پرونده سازی جدید برای پیام ولی، شهروند بهایی در زندان...


دادگاه انقلاب کرج، پروند جدیدی را علیه «پیام ولی» شهروند بهایی زندانی در زندان قزلحصار گشوده است.بنا به گفته یک منبع آگاه، پیام ولی به دلیل ارسال خبر از وضعیت خودش به بیرون از زندان از سوی انوری، بازپرس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به «نشر اکاذیب در فضای مجازی» متهم شده است.
پیام ولی در زمان بازجویی تهدید شده که در یک برنامه تلویزیونی علیه دین بهایی و اعتقاداتش صحبت کند در غیر این‌صورت با حکم سنگینی مواجه خواهد شد.این شهروند بهایی در دادگاه بدوی به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز، حکم بدوی را به ۹ سال و ۹ ماه کاهش داد.پیام ولی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و تحریک مردم به آشوب از طریق صفحه شخصی مجازی مواجه است.در حال حاضر، تماس‌های تلفنی پیام ولی از زندان به  یک بار در هفته محدود شده است.پیام ولی در تاریخ دوم مهر‌۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی در محل کارش در کرج بازداشت شد. او بیش از ۹ ماه در زندان نگه داشته شده است.