Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

03.05.2023

-

 جایزه آزادی قلم روزنامه‌نگاران ایالت هسن برای نیلوفر حامدی

8 ساعت پیش

انجمن روزنامه‌نگاران آلمان در ایالت هسن، جایزه آزادی قلم سال ۲۰۲۳ را به نیلوفر حامدی اعطا کرد. این همکار روزنامه شرق به خاطر خبررسانی درباره قتل مهسا امینی هشت ماه است با اتهامات سنگین امنیتی در بازداشت به سر می‌برد.

سوم ماه مه  روز جهانی مطبوعات  است و جایزه انجمن روزنامه‌نگاران آلمانی ( DJV) همه ساله در این روز به خبرنگارانی اعطا می‌شود که به ناحق زندانی شده یا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

شعبه ایالت هسن این انجمن، نیلوفر حامدی، خبرنگار و عکاس را به پاس خبررسانی در باره سرنوشت و مرگ مهسا امینی سزاوار دریافت جایزه آزادی مطبوعات درسال ۲۰۲۳ دانست. نیلوفر حامدی، چهارشنبه ۳۰ شهریور، پس از انتشار عکس و گزارشی از مهسا امینی و خانواده‌اش در بیمارستان کسری در تهران بازداشت شد. وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، دو بازوی امنیتی جمهوری اسلامی، نیلوفر حامدی و الهه محمدی را "عوامل آموزش‌دیده" سرویس‌های خارجی نامیده‌ و به "تشویش افکار عمومی و تبلیغ علیه نظام" متهم کرده‌اند.

الهه محمدی، همکار روزنامه هم‌میهن از خاکسپاری مهسا امینی در سقز گزارش تهیه کرده بود.در بیانیه‌ انجمن روزنامه‌نگاران آلمان شاخه ایالت هسن که سه‌شنبه دوم مه در ویسبادن منتشر شد، آمده است: «اعتراضاتی که با گزارش این خبرنگار جوان دامن زده شد، کماکان ادامه دارد و رژیم اسلامی نتوانسته آن را متوقف کند.»

قرار است اینگو زامپرونی، روزنامه‌نگار و مجری شبکه خبر تلویزیون سراسری آلمان به نیابت از نیلوفر حامدی، جایزه او را تحویل بگیرد.


رویچه وله / DW