Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

03.03.2023

-

 گفتگوی اختصاصی با رضا پهلوی؛ «به محض سقوط جمهوری اسلامی روند اضمحلال کشور متوقف می‌شود» 

رضا پهلوی، فرزند آخرین پادشاه ایران به اروپا سفر کرده است تا با نمایندگان پارلمان‌‌ها و سیاست‌مداران اروپایی برای جلب حمایت آن‌ها از معترضان ایرانی و قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا مذاکره کند.در گفتگوی اختصاصی که یورونیوز با او انجام داده، از فرزند آخرین پادشاه ایران درباره انتظارهای او از کشورهای غربی، ائتلاف مخالفان جمهوری اسلامی، برنامه او برای آینده ایران و روند بازسازی اقتصادی و نهادهای دموکراتیک کشور پرسیده‌ایم. او همچنین به پرسشی درباره اینکه آیا غرب از ابرقدرت شدن ایران هراس دارد پاسخ داد. این گفتگو را بخوانید.

یورونیوز: از اتحادیه اروپا درخواست چه نوع حمایتی دارید؟ و تاثیری که از آن برای کشورتان انتظار دارید چیست؟رضا پهلوی: همان طور که می‌دانید کارزار فشار حداکثری بر حکومت ایران راه افتاده است که شامل وضع تحریم‌هایی بر حکومت و تحریم‌های دیگری بر سپاه پاسداران است. من مدت‌ها است بر این اصرار دارم که به موازات این فشار حداکثری باید حمایت حداکثری هم از مردم ایران وجود داشته باشد. به ویژه از هنگامی‌که این انقلاب پنج‌ماه پیش و پس از جان باختن مهسا امینی آغاز شد که اکنون به سطح کاملا متفاوتی رسیده است. اگر به جهت توانمند سازی حرکت کنید، متوجه می‌شوید که همیشه برای کمک به یک ملت بهتر است خواست مردم توجه‌کنید که در این‌جا تغییر نظام است. اگر هرگونه عزمی برای یاری رسانی وجود داشته باشد، باید مولفه‌ای موجود باشد که مشکل را مشخص کند. 

در همین مورد، نیازهای فوری واقدامات عاجلی وجود دارد که درباره آن‌ها با قانون گذاران صحبت کردیم و تشریح کردم که این‌ موارد می‌توانند در دو زمینه مشخص تعریف شوند. اول، حیاتی‌ترین عنصر ارتباط اینترنتی است. برای ایرانیان بسیار مهم است که بتوانند ارتباط خود را با جهان خارج حفظ کنند. بتوانند پیام‌های‌ خود از جمله فیلم‌ها و تصاویر را مخابره و همچنین اطلاعات را دریافت کنند. همچنین برای ارتباطات داخلی و رهبری و سازمان‌دهی فعالیت‌ها، آن‌ها نیاز دارند که بتوانند دسترسی خود به اینترنت را حفظ کنند. پس هرگونه پیشتیبانی فنی و همزمان تسهیل در ارسال تجهیزات مورد نیاز به کشور، دسترسی به وی‌پی‌ان‌های مختلف یا به عنوان مثال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، ترکیب همه این‌ها می‌تواند مسائل را حل کند و این می‌تواند بخشی از کمک‌های آتی باشد.مولفه دیگر، فشار داخلی بر حکومت در چارچوب کارزار نافرمانی مدنی خشونت پرهیز است. این به معنی وارد آوردن فشار بیشتر به حکومت از طریق اعتصابات کارگری است. این اعتصابات باید سازمان‌دهی و البته تامین مالی شوند. چون بسیاری از کارگران ما به وضوح نمی‌توانند دست به اعتصابات بلند مدت بزنند، آن‌ها باید خانواده خود را سیر کنند. پس ما مشغول ایجاد صندوقی هستیم تا بتوانیم اعتصابات را تامین مالی کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن سریع‌تر چنین اعتصاباتی را تامین مالی کرد، استفاده از اموال مصادره و یا مسدود شده حکومت است که درواقع در نهایت اموال مردم ایران است و ما باید بتوانیم از آن‌ها در جهت تامین چنین هزینه‌هایی استفاده کنیم. این‌ها اقداماتی هستند که از نظر من از لحاظ سیاسی می‌توانند در این کارزار بسیار موثر واقع شوند.

ادامه و گزارش کامل یورو نیوز