Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

13.03.2023

-

 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت بیش از ۲۱ تن خبر داد...

خبرگزاری هرانا – وزارت اطلاعات از بازداشت ۲۱ تن در تهران خبر داده و اقدام برای برپایی مجدد اعتراضات در چهارشنبه آخر سال، را دلیل بازداشت این افراد عنوان کرد. این وزارتخانه همچنین بدون ذکر جزییات گفته است که همچنین افراد دیگری به همین دلیل در سایر شهر ها بازداشت شده اند. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، وزارت اطلاعات از بازداشت ۲۱ شهروند در تهران خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای که در این خصوص منتشر کرده مدعی شده است که این افراد “از اعضای سازمان مجاهدین خلق” بوده اند که تعدادی “مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجک های دستی و خمپاره های دست ساز” از آنها کشف و ضبط شده است.

وزارت اطلاعات گفته است که تعدادی از این شهروندان زندانیانی بوده اند که اخیرا آزاد شده اند. در ادامه این ادعاها آمده است که شهروندان بازداشت شده، قصد ارتکاب اقداماتی همچون “آتش زدن اموال عمومی به ویژه اتوبوس‌ ها در چهار راه های شلوغ، تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره‌ های دست ساز” را در برنامه خود داشته اند.وزارت اطلاعات ایران همچنین گفته است که چندین فرد دیگر که آنها را منتسب به یکی از احزاب کرد مخالف نظام دانسته است، بازداشت شده اند. وزارتخانه مذکور، به تعداد دقیق شهروندان دستگیر شده اشاره ای نکرده است.در این بیانیه دلیل بازداشت این افراد “اقدام برای تشکیل و برپایی مجدد اعتراضات در چهارشنبه آخر سال” عنوان شده است.

در این گزارش به هویت شهروندان بازداشت شده، اتهامات مطروحه و محل نگهداری آنها اشاره ای نشده است.