Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

22.11.2022

-

 شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارش تحقیقی از آزار و تجاوز جنسی شماری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر توسط نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در بازداشتگاه های ایران پرداخته است.

در این گزارش یک زن ۲۰ ساله که سی ان ان برای حفظ امنیتش از او به نام مستعار هانا یاد کرده، میگوید در زمان بازداشت پلیس با وعده آزادی او را مورد خشونت جنسی قرار داده اند.به گفته این شاهد عینی: "زنان و دخترانی بودند که به آنها تجاوز جنسی شد و سپس به شهرهای دیگر منتقل شدند." در این گزارش به آزار جنسی پسران و مردان جوان و همچنین آرمیتا عباسی، شهروند ساکن کرج نیز پرداخته شده است. خانم عباسی در پی انتشار مطالبی در صفحه شخصی خود بازداشت شد. اما نهادهای امنیتی مدعی شدند او یکی از "لیدرهای اعتراضات" است و"۱۰ کوکتل مولوتف" از آپارتمانش کشف شده است. همزمان مطالبی در خصوص انتقال این زن جوان به بیمارستان همراه با آثار به جا مانده از آزار جنسی و تجاوز در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در این کار تحقیقی تلاش شده تا با استناد به گفته های کادر درمان بیمارستان این اطلاعات راستی آزمایی شود. 

BBC PERSHIAN