Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

22.11.2022

-

 برداشتن حجاب اجباری ادامه دارد؛ خانه سینما: تهدید و بازداشت تمام نشود، اعتصاب می‌کنیم...

خانه سینمای ایران اعلام کرد در اعتراض به ادامه خشونت‌ها علیه مردم و به دلیل احضار و بازداشت پی‌ در‌ پی اعضایش هشدار می‌دهد اگر تهدید و بازداشت پایان نیافته و سینماگران بازداشتی آزاد نشوند، از اعضایش خواهد خواست از همکاری با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودداری و تحصن کنند.

این بیانیه صریح، پس از بازداشت هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی به دلیل برداشتن حجاب اجباری و احضار و تهدید چند سینماگر دیگر به دلایلی مشابه از جمله حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران منتشر شده است.در هفته‌های اخیر ده‌ها هنرمند زن ایرانی عکس‌ها و ویدیوهایی از خود بدون حجاب اجباری منتشر کردند. در تازه‌ترین نمونه، سحر مصیبی، فیلمساز، تصویری بدون حجاب اجباری از خود در اینستاگرام منتشر کرد.او در این پست اینستاگرامی نوشت: «امروز آزاد شدم. این آزادی را مدیون مردم سرزمینم هستم. مدیون خون‌های ریخته شده. خون مهسا و ندا و نیکا و نوید و ستار و کیان و ... مدیون مادران داغ‌دیده، عزیزان در حبس و زنان و مردان دلیر کشورم.»