Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

26.10.2022

-

«آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان امروز طی یک رشته توییت تاکید کرد که روابط این کشور با جمهوری اسلامی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. 

او در این رابطه تاکید کرد: «رژیم روز بە روز با خشونت بیشتری عمل می‌کند. ما پیش‌تر هم روابط خود را محدود کردە بودیم، اما با دولتی کە این‌گونه غیر انسانی رفتار می‌کند، نمی‌توان روابط معمولی داشت.»آنالنا بربوک همچنین خبر داد که دریافت ویزای اتحادیه اروپا برای بستگان افراد مسئول در جمهوری اسلامی، سخت‎تر خواهد شد و افزود: «در سطح ملی، صدور ویزا را برای دارندگان پاسپورت رسمی، محدود خواهیم کرد و ورود را برای افراد فهرست شده در اتحادیه اروپا را دشوارتر خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه آلمان همچنین در واکنش به سرکوب‌های خشن معترضان توسط نیروهای امنیتی ادامه داد: «مسئولین نباید از عواقب سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امان باشند. برای این منظور باید مدارک جمع‌آوری شود. بر همین اساس ما به تعهدهایمان به شورای ویژه حقوق بشر پایبد خواهیم بود و از سازمان‌های غیردولتی در مستندسازی جنایات حمایت خواهیم کرد.»در همین رابطه روز گذشته نیز پارلمان بریتانیا صحنه به چالش کشیدن دولت این کشور در خصوص رابطه با جمهوری اسلامی بود.

نمایندگان پارلمان بریتانیا ضمن طرح «سوال فوری» از معاون وزارت خارجه که در مجلس حاضر بود، درباره گزارش‌هایی سوال کردند که در ارتباط با تلاش اعضای خانواده‌ مقام‌های جمهوری اسلامی برای دریافت پاسپورت بریتانیا دریافت کرده‎اند.باب استوارت، نماینده محافظه‌کار پارلمان گفت که «شایعات قابل توجهی» وجود دارد حاکی از این که وابستگان قدرت در ایران تلاش می‌کنند لندن را به «مکانی برای پناه گرفتن» تبدیل کنند و به همین دلیل در حال تقاضا برای دریافت گذرنامه بریتانیایی هستند.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به نمایندگان وعده داد که بریتانیا تبدیل به پناهگاهی برای مقامات جمهوری اسلامی و وابستگان آن‎ها نخواهد شد.نخست وزیر کانادا نیز ضمن اعلام حمایت از اعتراضات اخیر در ایران در حساب کاربری‎اش در توییتر نوشت: «می خواهم به صراحت بگویم: ما در کنار شما هستیم.»