Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

30.09.2022

-

 وزیر خارجه آلمان : 

خشونت جمهوری اسلامی ناشی از ترس محض است 

وزیر خارجه آلمان گفت، چماق و اشک‌آور مظهر قدرت نیست بلکه ترس محض از زنان را نشان می‌دهد. فراخوان‌ها برای تجمعات عمومی شنبه ۹ مهر فراگیرتر شده‌اند و در بیلبوردها و کلاس‌های مدارس روش‌های تازه‌ای از مخالفت دیده می‌شود.وزیر خارجه آلمان خواستار تحریم جمهوری اسلامی شد.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در نشست نمایندگان پارلمان سراسری این کشور (بوندستاگ) گفت، از هیچ کاری در اتحادیه اروپا برای تحریم عاملان سرکوب و خشونت مرگبار علیه زنان ایرانی مضایقه نخواهد کرد. بربوک در این جلسه از مقامات جمهوری اسلامی خواست، فورا به اقدامات خشونت‌بارعلیه معترضان پایان دهند. او هم‌چنین خواهان تحقیق در باره مرگ مهسا امینی و جان باختن سایر معترضان شد. وزیر خارجه آلمان در پستی توییتری نیز نوشت: «چماق و گاز اشک آور مظهر قدرت نیست - خشونت نظام در ایران از ترس محض حکایت می‌کند. آنها که با خشونتی کور حاکمیت می‌کنند از هیچ چیز بیشتر از زنانی که صدایشان را با هم بلند می‌کنند، وحشت ندارد.»