Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

23.09.2022

-

 قوه قضائیه و وزارت اطلاعات برای معترضان خط و نشان کشیدند!!!

43 دقیقه پیش

رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد "بدون هیچ‌گونه اغماض" با معترضانی شده که آنها را "اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای" می‌خواند. وزارت اطلاعات هم تهدید کرده که "هرگونه حضور و همراهی در تجمعات غیرقانونی" پیامد قضائی دارد.

حدود یک هفته پس از آغاز اعتراض‌های گسترده شهروندان در واکنش به کشته شدن مهسا امینی، رئیس قوه قضائیه و همچنین وزارت اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی، همزمان به تهدید و ارعاب معترضان پرداختند.
مرکز رسانه قوه قضائیه شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور گزارش داد غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی درباره نحوه "مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای" به آنها دستوراتی داد.بنابر این گزارش، رئیس قوه قضائیه، کلیه دادستان‌های سراسر ایران و مسئولان قضایی را "مکلف و موظف" کرده در برخورد با معترضان "بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چهارچوب موازین قانونی" اقدام کنند.
ادامه سرکوب "بدون اغماض" معترضان:اظهارات شاهدان عینی و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده، حاکی از آن است که ماموران امنیتی به‌شدت معترضان را سرکوب و ضرب و شتم می‌کنند؛ همچنین ویدئوهایی از شلیک مستقیم ماموران امنیتی به معترضان منتشر شده است.

خبر از دویچه وله آلمان/DW