Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

27.06.2022

-

 بررسی آمار خودکشی کودکان و نوجوانان در استان کردستان

خبرگزاری هرانا – در گزارش پیش رو به خودکشی کودکان و نوجوانان از فروردین ماه سال گذشته تاکنون در استان کردستان پرداخته شده است. از تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال، دستکم ۱۲ کودک و نوجوان در شهرهای مختلف استان کردستان دست به خودکشی زده‌اند. از این تعداد ۱۱ کودک و نوجوانان جان خود را از دست داده و ۱ مورد پس از اعزام به بیمارستان توسط کادر درمان از مرگ نجات یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در گزارش پیش رو وضعیت خودکشی کودکان و نوجوانان در استان کردستان بررسی شده است. نگاهی آماری به خودکشی کودکان از فروردین ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۱

از تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا ۴ تیرماه سال جاری، دستکم ۱۲ کودک و نوجوان در شهرهای مختلف استان کردستان دست به خودکشی زده‌اند. از این تعداد ۱۱ کودک و نوجوانان جان خود را از دست داده و ۱ مورد پس از اعزام به بیمارستان توسط کادر درمان از مرگ نجات یافته است. ۶ مورد از این خودکشی ها توسط رسانه های غیر دولتی و ۲ مورد هم توسط خبرگزاری‌های دولتی گزارش شده است. همچنین هویت ۶ تن از این نوجوانان توسط هرانا احراز و تایید شده است.

روش ها و دلایل خودکشی کودکان

از میان خودکی های صورت گرفته ۴ تن از این نوجوانان دختر و ۸ تن دیگر پسر بوده‌اند. بیشترین روش اقدام به خودکشی از طریق حلق آویز کردن با ۸ مورد در رده نخست و سپس مصرف قرص و دارو با ۲ مورد و ۲ مورد دیگر با روش نامعلومی انجام شده است.