Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

21.05.2022

-

 🔘 ' نفوذ ' حکومت ایران در اینستاگرام... 'برای بستن حساب‌ فعالان سیاسی تا ۱۰ هزار یورو می‌دادند'

یکی از کارمندان سابق شرکت تلاس اینترنشنال می‌گوید که "از طرف دستگاه امنیتی" جمهوری اسلامی ایران به او پیشنهاد شده بود به ازای حذف پروفایل بعضی از خبرنگاران و فعالان سیاسی در اینستاگرام پنج تا ۱۰ هزار یورو دریافت کند.

این فرد، یکی از چند کارمند سابق و فعلی شرکت ناظر بر محتوای اینستاگرام و فیسبوک است که در مصاحبه‌هایی با بامداد اسماعیلی، خبرنگار در آلمان که برای بی‌بی‌سی فارسی گزارش تهیه می‌کند، گفته‌اند حکومت جمهوری اسلامی ایران به دنبال "اعمال نفوذ" در آن شرکت است.

به دنبال طرح این اتهام‌ها درباره "نفوذ" حکومت جمهوری اسلامی ایران در شرکت ناظر بر محتوای شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک، شرکت متا که مالک هر دو شبکه است به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "هیچ وابستگی یا ارتباطی میان شرکت تلاس اینترنشنال و حکومت ایران وجود ندارد."

شرکت تلاس اینترنشنال مستقر در آلمان مسئول بازرسی و نظارت بر محتوای مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی زیر نظر شرکت متا است. متا شرکت مالک فیس‌بوک است که اخیرا نامش را از فیسبوک به متا تغییر داده است.

بی‌بی‌سی فارسی به روایت‌هایی متعددی از کارمندان فعلی و سابق شرکت تلاس اینترنشال دست پیدا کرده که تایید کرده‌اند در این شرکت کارمندانی حضور دارند که حامی حکومت ایران هستند. برای حفظ امنیت‌‌ این اشخاص، هویت همه این افراد را مخفی نگه داشتیم.

علی، کارمند سابق شرکت تلاس اینترنشنال در آلمان به بامداد اسماعیلی گفت: "یکی از نیروهای امنیتی از طریق دوستم در ایران به من پیام داد. گفت که یک سری پروفایل مشخص مثل خبرنگارها و فعالان سیاسی هستند که آنها خواهان حذفشان هستند، مثل پروفایل مسیح علی‌نژاد که بسیار بر آن تاکید داشتند که حتما اینستاگرام یا فیسبوکش حذف شود. پول خوبی هم پیشنهاد می دادند؛ بستگی به هر شخص پنج تا ۱۰ هزار یورو برای هر حساب کاربری که بسته شود."

ادامه گزارش در : BBC Pershian