Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

09.02.2022

-

 اظهارات مقام‌های نهادهای دینی حکومتی در مورد «مظلوم بودن» قاتل دختر اهوازی...
پس از توقیف پایگاه خبری رکنا به دلیل انتشار تصاویر مردی که همسر ۱۷ ساله‌اش را در اهواز سر برید، شماری از مقام‌های نهادهای دینی جمهوری اسلامی با انتقاد از بازنشر این خبر در رسانه‌ها از آن‌چه «غیرت مرد ایرانی» خوانده‌اند، دفاع کردند.

در همین زمینه، محمدحسین هاشمیان، دبیر کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره خبر بریده شدن سر مُنا (غزل) حیدری به دست شوهرش و گرداندن سر او در خیابان‌های شهر این‌گونه اظهار نظر کرد که: «هم قاتل و هم مقتول به نوعی مظلوم واقع شده و قربانی فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شدند.»

او که شامگاه سه‌شنبه در نشست مجازی «بررسی زمینه‌ها و پیامدهای یک تراژدی اجتماعی» سخن می‌گفت، فرد قاتل را «مظلوم» دانسته و افزود که او در این مورد دچار «جنون آنی» شده است.

در ادامه این نشست یک روحانی دیگر به نام احمد رهدار، مدیر مؤسسه مطالعات اسلامی «فتوح اندیشه»، نیز فرد قاتل را در این واقعه «مظلوم» اعلام کرد.

او گفت: «در این قضیه یک مرد ایرانی مورد ظلم قرار گرفته و از شرایط عادی خارج شده و غیرت ورزیده البته ممکن است که در روش بکارگیری این غیرت به خطا رفته باشد.»

این روحانی در توجیه حادثه اخیر گفت که در این قتل، «اما اصل مسئله غیرت موجود بوده است. در روایات دینی آمده است که غیرت یکی از مصادیق ایمان بوده و خداوند نیز بنده غیور را دوست دارد.»