Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

28.11.2021

بازداشت پدرام عبهر، شهروند بهائی ساکن تهران


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰، پدرام عبهر، شهروند بهائی ساکن شیراز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران پس از بازداشت، ضمن تفتیش منزل پدری وی در شیراز برخی از لوازم شخصی از جمله سند منزل مسکونی، قاب عکس ها و کتب مرتبط با آئین بهائی، شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و تلفن های همراه اعضای خانواده و همچنین لپتاپ و هارد درایو این شهروند را ضبط کرده و با خود بردند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقای عبهر ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه از شیراز راهی بوشهر شد. وی درحالیکه مدت کوتاهی جهت استراحت در دشت ارژن توقف کرده بود، پیش از حرکت مجدد توسط ۳ اتومبیل ناشناس محاصره و پس از بازداشت به منزل والدینش در شیراز بازگردانده شد. ماموران که تعداد آن ها حدود ۱۳ تن بوده منزل خانواده این شهروند بهائی را تفتیش کردند”. این منبع مطلع افزود: “روز گذشته به خانواده وی که جهت پیگیری وضعیت فرزندشان به دادسرا مراجعه کرده بودند اجازه ورود و پاسخی داده نشد. نهایتا امروز صبح به آقای عبهر اجازه داده شد تا تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود برقرار کند”.