Mein Bild
Mitglied Vereingung zur Verteigung der Menschenrechte im Iran VVMIran e.V. عضو کانون دفاع حقوق بشر در ایران و شبکه مدافعین حقوق بشر ایران
اخبار نقض حقوق بشر در ایران Nachrichten über Menschenrechtsverletzungen im Iran

12.01.2022

-

 اسرائیل پنج شهروند این کشور را به اتهام ارتباط با یک «مامور اطلاعاتی ایران» دستگیر کرد...


سازمان امنیت داخلی اسرائیل، شین‌بث، روز چهارشنبه ۲۲ دی اعلام کرد یک «مامور اطلاعاتی» رژیم جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کرده که از طریق برقراری تماس با زنان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی، به آن‌ها برای «جاسوسی»، پول داده بود. رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که در همین رابطه چهار زن و یک مرد دستگیر شده‌اند.

سازمان امنیت اسرائیل می‌گوید این مامور اطلاعاتی خود را یک یهودی ساکن ایران با نام «رامبد نامدار» معرفی کرده بود که از طریق فیس‌بوک با زنان اسرائیلی در تماس بود. «شین‌بت» در بیانیه خود گفته که این فرد از زنان اسرائیلی خواسته بود از تجهیزات نظامی و همچنین از ساختمان سفارت آمریکا در تل‌آویو عکس گرفته و درباره مقامات نهادهای امنیتی اسرائیل اطلاعات جمع‌آوری کنند.

به نوشته معاریو، شباک و پلیس اسرائیل در یک ماه اخیر تحقیقاتی در این زمینه انجام داده‌ و تحرکات شماری از زنان مظنون اسرائیلی را زیرنظر گرفته‌ بودند. این تحقیقات به ارائه کیفرخواستی به دادگاه اورشلیم منجر شده است. رسانه‌های اسرائیل اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را «سنگین» توصیف کرده‌اند. این رسانه‌ها می‌گویند که سازمان امنیت اسرائیل در همین ارتباط چهار زن و یک مرد را دستگیر کرده است. بر اساس این تحقیقات، یکی از زنانی که علیه او کیفرخواست صادر شده، ۴۰ ساله و ساکن شهر «خولون» در حومه تل‌آویو است که سال‌ها با «رامبد نامدار» در ارتباط بوده است.

این گزارش می‌افزاید «مهره اطلاعاتی» در ایران از این زن خواسته بود پسرش را که قرار است به سربازی برود، به بخش اطلاعاتی ارتش معرفی کند. شباک گفته که «رامبد» تلفنی با این پسر جوان صحبت کرده بود تا بفهمد زبان فارسی او در چه حدی است اما این پسر جوان به نیت این مامور ایرانی مظنون نشده است.